Dukan diet - ssmmanfattning

10 juli var min sista dag på dukan dieten. Nästa dag fyllde jag år och startade dagen med en frukostbuffe bestående av endast icke dietvänlig mat. Vilket i din tur resulterade i två veckors ätande av godis och fika. Nu har jag varit utan sånt socker i två dagar. Jag planerar inte att börja om på dukan dieten, även om jag tror jag hade tappat vikt snabbare med den om jag lyckats hålla den. Den hade varit lätt att hålla om jag inte hade gett mig själv presenten att under en dag få äta precis vad jag vill. Jag har aldrig kunnat nöja mig med bara en bit utan alltid ätit till jag rullat på golvet.

Ny plan: avstå socker i form av godis och fika. Undvika snabbmat och chips. Äta allt annat men mindre fett och minska på mängden kolhydrater.

Under två veckor har jag inte vågat väga mig men idag gjorde jag det tillslut. Eftersom jag har ätit allt i två veckor så förväntade jag mig en viktuppgång men blev samtidigt positivt överraskad av att jag nu bara ligger 1 kg + sen min lägsta vikt för några veckor sedan. Men fortfarande alltså -4 kg från min ursprungsvikt!

Nu kör vi igen! Eller jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0