Dag 2

Dag två pågår fortfarande men känns än så länge bra, bättre än igår. Känner mig piggare idag och inte alls lika slö. Det kan bero på att jag planerat måltiderna bättre idag och att jag ätit en stadigare lunch.

Dagens meny
Frukost: havreyoghurt med 1,5 msk havrekli, 2 kokta ägg, 2 skivor rökt kalkon, kaffe.
Lunch: kokt hoki, keso och kvarg
Mellanmål: havreyoghurt blandat med keso, kaffe
Middag: ungsstekt kycklingfilé, keso och kvarg.

Tur att jag älskar både keso och kvarg för annars hade det känts ensidigt! Båda är även laktosfria så har inte kunnat köpa några light varianter. Havreyoghurt är istället för vanlig naturell yoghurt.

Under dietens första vecka rekommenderas 20 min motion dagligen. Det har gått mycket bra då jag redan har som vana att röra mig minst det dubbla om dagen. Idag blev det en cykeltur ner på stan. När mitt sällskap mumsade på mjukglass drack jag själv kaffe, inget sötsug här, ännu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0